środa, 22 lutego 2012

Pingwin - wydzieranka z wycinanek i wyklejnka z kulek krepiny

Dziś pomysł na pracę plastyczną przedstawiającą pingwina. Tutaj możecie pobrać przygotowany przeze mnie szablon pingwina. Postanowiłam zaprezentować dwie dwie techniki plastyczne, których jeszcze nie było na blogu. Obie są pracochłonne, wymagają dużo cierpliwości, dokładności i staranności.

Pierwsza z nich to wydzieranka z wycinanek:


Smarujemy małe partie obrazka klejem a następnie nalepiamy wydarte kawałki z papierów kolorowych, starając się odpowiednio dopasować ich kształty. Oczy pingwina zrobiłam z plasteliny. Dodatkowo zrobiłam dla niego czerwoną muchę, w ten sposób powstał elegancki Pan Pingwin.

Drugi pingwin został wykonany techniką wyklejania wzoru kulkami z krepiny (bibuły marszczonej):


Z krepiny wycięłam paski o mniej więcej takiej samej szerokości. Potem oddzierałam z nich kawałki i z nich robiłam kulki (dzięki temu kulki są podobnej wielkości). Niewielkie fragmenty kartki smarujemy klejem i przyklejamy na nie kulki. Na końcu zrobiłam na głowie pingwina kokardę z kulek krepiny i oto powstała Pani Pingwinowa ;)

*(Rada) Obie prace najlepiej wykonywać na kartkach z bloku technicznego/brystolu, ponieważ cieńsza kartka papieru może zacząć się nieładnie marszczyć pod wpływem kleju.

Muszę przyznać, że nie przepadam za wydzierankami i wyklejankami. Może dlatego, że prace plastyczne wykonane w ten sposób są czasochłonne i trudne. Są to jednak techniki bardzo wartościowe m. in. z punktu rozwoju zręczności, sprawności palców dziecka. Pamiętam, że w przedszkolu i podstawówce robiliśmy dużo tego typu prac, za to w ogóle na przykład nie malowaliśmy palcami. Może stąd moja awersja?

1 komentarz:

  1. Ale śliczny! Fajny blog.

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie recenzjezusmiechem.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń