czwartek, 13 października 2016

Drzewa z liści kapusty

Dziś pomysł na prostą i szybką pracę plastyczną przedstawiającą drzewo. Potrzebujemy tylko liście kapusty, farby, pędzelki i kartki papieru.

Oto moje liście:

liście kapusty przed pomalowaniem

Kapusta pekińska (od lewej), kapusta włoska (u góry) i kapusta czerwona (na dole).

Liście dokładnie myjemy i osuszamy. Liść kapusty malujemy z jednej strony farbą. Możemy pomalować go na kształt drzewa - inną farbą malujemy wtedy koronę, a inną pień, tak jak zrobiłam to w tym przypadku:

 
Odciskamy go na kartce papieru. 


Oto, co powstaje:

Drzewo z liścia kapusty pekińskiej

A oto jak wyglądają drzewa z reszty kapust:

Drzewo z liścia kapusty czerwonej
Powyżej różowe drzewo - przecież nie zawsze muszą być zielone ;) Możemy się też pokusić o wariant jesienny i odcisnąć na kartce papieru drzewo o pięknych czerwono-pomarańczowych barwach:

Jesienne drzewo z liścia kapusty włoskiej

Najlepiej do tej pracy plastycznej nadają się liście jak najbardziej zewnętrzne, miękkie, które łatwo się odrywa i wygina. Im głębiej w kapustę, tym liście są twardsze i ciężej je będzie odcisnąć na kartce (będą się łamać i rwać). Dobra wiadomość dla tych, którzy obawiają się o marnowanie jedzenia: dobrze nadadzą się liście już trochę przywiędłe, których i tak byśmy nie zjedli. W ogóle najczęściej te zewnętrzne liście z kapusty i tak wyrzucamy.

Czy musimy kupować całą kapustę? Ano nie musimy ;) To dobra wiadomość dla oszczędnych. Ja poszłam na ryneczek i poprosiłam panią o kilka liści z różnych kapust, bo potrzebuję do pracy plastycznej. Pani była przemiła i urwała mi więcej nawet niż potrzebowałam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz